היום אנו יודעים מעבר לכל ספק שנוכחות אינטרנטית היא חובה עבור כל עסק וארגון המעוניין להצליח במציאות הכלכלית והתרבותית של ימינו. כל עסק, מהקטן לגדול, חייב אתר אינטרנט איכותי, אשר הגולשים יוכלו למצוא כאשר יבצעו חיפוש בביטויים הרלוונטיים. בנוסף ידוע לנו, שהתחרות באינטרנט אדירה והיא רק הולכת ומתחזקת. לכן על מנת להצליח להביא לקוחות באמצעות האתר, חייבים ליישם אסטרטגיות וטקטיקות של שיווק באינטרנט. במאמר הבא נסקור את הכלים הרלבנטיים והחשובים ביותר של פעילות שיווק באינטרנט.

כלי שיווק באינטרנט

  • קידום אתרים: הינה פעילות שיווק באינטרנט, שנועדה לגרום לאתר להופיע במיקום גבוה ורלוונטי בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש ובראשם גוגל. קידום אתרים הינו אחד הכלים המהותיים ביותר כאשר אנו עוסקים בכלי שיווק באינטרנט. קידום אורגני בגוגל מאפשר חשיפה מירבית לאורך זמן, באמצעות עבודה ממוקדת לאורך זמן על האתר עצמו ועל מונחי חיפוש רלוונטיים ביותר לפעילותו.
  • פייסבוק:עם השימוש ההולך וגדל במדיה חברתית ובעיקר ברשת החברתית פייסבוק, יותר ויותר תנועה מגיעה מאפיקים אלו על חשבון אפיקים מסורתיים יותר של שיווק באינטרנט. אפילו גוגל שמה כיום הרבה יותר דגש בתוצאות החיפוש שלה על פעילות חברתית ואינטראקציות חברתיות עם גולשים. שיווק באינטרנט מהסוג הזה מצריך ניהול ופעילות שוטפת ואטרקטיבית בפייסבוק. לאור הצלחתה של פייסבוק ועל מנת לא להשאר מאחור הקימה גוגל רשת חברתית משלה – גוגל+.
  • קידום ממומן בגוגל / פרסום ב Google AdWords:לצד קידום אתרים והצגת האתר בתוצאות החיפוש האורגניות באמצעות תהליך זה, ניתן להגיע לחשיפה טובה בעמוד הראשון בגוגל דרך שיווק באינטרנט בצורת קידום ממומן בגוגל. מדובר במודעות טקסטואליות המופיעות לצד ומעל תוצאות החיפוש. שיווק באינטרנט באמצעות קידום ממומן בגוגל מתנהל במודל CPC (Cost Per Click) לפיו המפרסם משלם עבור כל הקלקה על ביטויי המפתח שהגדיר כרלוונטיים עבורו. בנוסף ישנה אפשרות להגדיר מראש עלות הקלקה וכן תקציב חודשי מקסימלי
  • מסעות פרסום – באנרים: שיווק באינטרנט בתחילת דרכו בוצע באמצעות פרסום באנרים בפורטלים רלוונטיים וחזקים. עד היום אחד הכלים היעילים לחשיפה והשקת מוצרים/שירותים הינושיווק באינטרנט באמצעות מסעות פרסום והצגת בנרים. מסעות פרסום ושימוש בבאנרים אפשריים דרך רשת התוכן של גוגל (רשת הפרסום הגדולה בעולם) ורשתות פרסום אחרות בישראל ובחו"ל. התשלום על פרסום באנרים משתנה ויכול להיות מחושב לפי הקלקה או לפי מספר חשיפות.
  • דיוור אינטרנטי ויצירת רשימות תפוצה:אמצעי ותיק אך נפוץ מאוד של שיווק באינטרנט הינו דיוור ויצירת רשימות תפוצה – הכוונה היא למשלוח דוא"ל שיווקי למשתמשים שהסכימו או ביקשו לקבל דיוור. על מנת לקבל תוצאות מאמצעי זה של שיווק באינטרנט, יש לנהלו בצורה נכונה ואפקטיבית בהתאם למגבלות והוראות חוק הספאם – רק מי שמבקש או מסכים לקבל את הדיוור יקבל אותו וכיוצא באלו.